Svt2 kl 20.30

Den 5 April släcktes hennes liv när Anders eklund korsade hennes väg. Hon blev bara 10år ..

image153Ikväll 20.30 tycker jag att alla ska ta sig tid och kolla på dokumentären "Engla" på svt2.
Det är en halvtimmes dokumentär om försvinnandet, händelseförloppet som ledde fram till Englas död, polisens misstag, men också tomrummet efter Engla och det liv som måste gå vidare för alla som kände henne.

jag tror att de flesta (även vi som inte kände henne) känner sig berörda. Jag inser nu att det kan hända alla, jag inser nu hur sjuk världen vi lever i egentligen är. Det är nu fakta att man inte kan låta sina barn cykla själva till sina kompisar utan att det finns en möjlighet att något ska hända.

Folk som Anders Eklund borde skjutas, jag har aldrig tidigare varit så för dödstraff som jag är nu ..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback