aupair i USA ?

Jag känner mig som en liten mes. Jag vill också våga göra något spontant och söka jobb i USA eller england. Min kompis Elin har fått jobb i USA och min kompis Jennifer i England. Jag skulle också vilja åka iväg och se världen. Men jag är en mes, en stor jäkla mes. Jag menar det värsta som kan hända är att man inte trivs och då är det bara att åka hem.

En gång mes alltid mes. Jag har alltid vart rädd för att prova nya saker. Antar att det aldrig kommer att gå över. Jag skulle gärna vilja våga, men det kommer aldrig hända, det är bara att inse det. Jag är som jag alltid har vart och antagligen alltid kommer att vara.

Men å andra sidan. Tänk på vad man kan gå miste om. Jag vill absolut inte mista min stora kärlek R (jag tror inte på distans, då jag anser att  bomhus och sörby har långt avstånd när det gäller kärlek). Så att flytta till USA skulle antagligen vara slutet av vårt förhållande. Jag har ju nyss fått en kusin, jag skulle dö om jag missade hennes första födelsedag eller ännu värre dop.

Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan min familj. Jag skulle dö utan dom, och för att inte tala om min kära katt Snurre. Mycket kan hända på den tiden man är borta. Även fast jag tror att jag skulle vinna vänskaper där borta, så vill jag inte tala om allt jag kan förlora här hemma.

Enligt mig så känns det inte som om att det är värt det. Jag kan förstå att folk vill komma bort, jag har inget behov av att komma bort då jag trivs så jäkla bra här hemma. Jag har allt jag nånsin kunnat drömma om (förutom en platt-tv). Att åka bort härifrån skulle nog inte få mig att må bra, jag skulle nog snarare typ .. dö ?

Mamma har alltid sagt att man inte ska låsa sig med killen sin. Men när det gäller det här förhållandet så vet jag att hon vill att jag ska vara låst. Hon har alltid sagt till mig hur mycket hon själv ångrar att hon stannade hemma från sin  språkresa bara för att hon hade en kille här hemma. Jag vet inte om det beror på de andra killarna som jag har haft, att hon inte har velat att jag ska fästa mig vid dem med tanke på att de inte har vart rätt för mig. Om jag frågade henne nu så skulle hon nog säga något om Robin, och hur blir det med han ?

Hur blir det med han ? va ? Jo det blir som vanligt med honom, med tanke på att jag inte tänker åka bort. Vi skaffar en 2:a förlovar oss, reser en massa, gifter oss, skaffar barn och bosätter oss i en stor villa med havstomt ute i norrsundet. Sen så lever vi lyckliga i alla våra dagar. Hur många tycker att jag är naiv nu ? Jag tror på oss i framtiden även fast vi bara har vart tillsammans i 5 månader. Skulle det ta slut då är det för att han vill det, absolut inte för att jag vill det ..




Dig lämnar jag aldrig !

Kommentarer
Postat av: josephine

hehej ag va med i gd med :D hehe puss

Postat av: Anonym

norrsundet? :P

2008-08-07 @ 19:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback