tanken

Bara tanken av att bli arbetslös om drygt en vecka får mig att må illa och bara vilja gå hem och sova. Men jag ska kämpa vidare och hoppas på förlängt (omöjlighet) och fortsätta gå in på ams 14 ggr om dagen så hittar jag säkert något som passar mig ganska snart.

Att leva på socialbidrag. Det skulle jag aldrig kunna göra. Jag har en avsky mot folk som lever på socialen. Vissa behöver kanske den hjälpen och verkligen försöker få ett jobb eller av ett eller annat skäl inte kan jobba, då är det helt okej. Men vissa som liksom bara inte orkar jobba kan ju ta sig i röven enligt mig.

Jag skulle aldrig kunna leva med mig själv om jag visste att jag levde på alla andras pengar utan att göra mig förtjänt av dom. Usch för sådant folk. Det finns ju folk och sen så finns det ju folk  ! riktigt folk tjänar sina egna pengar och lever inte på andra. Jag skulle kunna leva på min pojkvän om han var hockeyproffs och tjänade multum (men då enbart för att få bli en desperat hemmafru).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback