Fika

Nu är det fika igen och det känns ständigt som om att jag äter mig genom dagarna. Fast på fika dricker jag dock bara kaffe. Men ändå, det känns helkonstigt att stanna upp mitt i arbetet för att dricka lite kaffe. På det här stället är fikat typ det viktigaste som finns. Det spelar ingen roll vad man gör, hur upptagen man än är, När klockan slår 14.00 reser alla på sina arslen och springer upp till fikarummet.

Nu när jag sitter kvar hör 5 minuter extra bara för att jag ville uppdatera lite så kommer de självklart fråga varför jag inte kom på sekunden eller om jag är sjuk eller något. Det är tydligen så det är att bli vuxen, man gör allt för att inte missa eftermiddagsfikat. Jag vet inte jag .. Har ju kaffe hemma när jag kommer hem.

Grejen är väl gemenskapen. Jag går nog endast upp dit för att vara med i gemenskapen. Det är mysigt däruppe och alla skrattar och det är alltid någon som har varit med om något tokigt och är det inte det så får man alltid ett eller annat filmtips eller liknande.



gemej bönor fort !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback