cityfesten

Nu har ju den årliga cityfesten börjat. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag är väldigt splittrad när det gäller det här. Jag tycker att den är tråkig och har vart likadan så långt tillbaka som jag minns. Jag tror att många Gävlebor är ganska trötta på detta årliga jippo, men jag tror att minst lika många går hela sommaren och ser fram emot den.

Jag tycker att den ska läggas ner. Men ändå inte, det är ju samma saker varje år. Men vad har Gävle om vi inte har cityfesten ? Då är det liksom bara bocken vi har, och hur rolig är bockinvigningen när man är över 10år ? Man har liksom vuxit ifrån att dansa runt bocken och att få en godispåse efteråt.

Men jag tycker att vi ska passa på att gå ut och har roligt när det väl händer något här i vår lilla underbara stad Gävle.Det är ju som sagt alltid kul med folk och är det någonstans folket finns de här fyra dagarna så är det på Gävle cityfest ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback